torsdag 18 oktober 2007

min lilla pojke.


det är något mycket rogivande i att se en katt ligga och tvätta sig, ihopburrad i en varm, mysig hög.

varje andetag lyfter hela kroppen uppåt.

vinterpälsen har börjat dyka upp. när jag kör fingrarna igenom den tjocka pälsen på honom börjar han kurra och hela kroppen slappnar av.

jag stryker honom över den purrande magen och han vrider sig direkt på rygg så jag kommer åt ordentligt att klia honom under hakan och fram på bringar och över hela magen. när jag gör det, slänger han upp bakbenet ovanpå min arm och slingrar svansen om armen, som för att säga att jag inte så sluta med det.

han är så fin där han ligger.


enda nackdelen är att han ligger på min favorittröja ovanpå min datorstol, så jag är nu förpassad till golvet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

CUTE!

the colour of insanity sa...

:) I love him. sometimes.
(and especially when he gets off of my sweater)

Anonym sa...

Det är vid sådana hära tillfällen jag önskar du strök mig på magen, och jag fick säga: Sluta inte.