lördag 6 oktober 2007

it only gets harder the more that you know

jag skrämmer mig själv. jag har tagit för vana att spara vissa utdrag ur konversationer som jag haft, ibland muntligt, ibland på msn. jag har haft mina stunder då jag vart esse på min topp, haft långa utlägg om viktigare saker och djupare tankar. jag har haft oviktiga stunder då jag tramsat bort allt var seriositet heter, och fått till det riktigt bra. men jag har också en och annan bit som jag sparat för att påminna mig om något viktigt..
jag och cash snackade för länge sen om perfektion och avsaknaden av den. han sa en viktig sak. "there is no perfection, you can never reach perfection, but there are things really close to perfection. do not waste what you already have to find something perfect, what you do is that you throw away happiness in your urge to find something that never would satisfy you anyway."

jag är glad att jag läste det här igen.
shot me down as I flew by, crash and burn. I think sometimes you forget where the heart is
yellowcard. empty apartment.
is it all what you want it to be, does it hurt when you think about me?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Impressive... den där Cash låter väldigt intelligent, och som någon jag skulle vilja känna.

the colour of insanity sa...

han är en av de mest intelligenta människor jag stött på, vågar jag erkänna. han har många vettiga tankar som han delar med sig av när man behöver det som mest.

Puckolino Tenenbaum sa...

inte för att det har ngt med inlägget att göra egentligen, men fan vi måste ta ett snack om musik nån dag! först bowling for soup och nu yellowcard...blir så lycklig när jag faktiskt fattar att det är låtar folk citerar. ^^

the colour of insanity sa...

ja, tacka vet jag dessa låtar. det är många tankar jag har osm jag inte kan sätta i ord, och då har turligt nog andra gjort det före mig ibland. för det mesta.
det finns en låt för varje tillfälle!