tisdag 21 oktober 2008

hund släpad efter spårvagn

igår när jag kom till svingeln stod en spårvagn still.
när jag kom fram höll det på och strömmade ambulanser och polisbilar från alla håll och stannade runt den. vid bakre delen av vagnen låg en stor pöl med blod. i pölen låg en hund med nästan avslitet bakben.
jag har sällan sett ngt så hemskt förut.
han hade släpats med nära en km innan ngn hade upptäckt honom. ägaren hade klivit av och kopplet hade fastnat i dörren.
jag gick till bion. mådde illa.

han fick en liten notis uppe i vänstra hörnet i tidningen, under nyhetsrubriken.
15 rader.
och en totalt inkompetent förare.

2 kommentarer:

Julia sa...

jag såg den i morrse, det var bara hunden iaf

the colour of insanity sa...

jag tycker synd om hunden. tänk då om det hade varit ett barn som hade fastnat med jackan i dörren...