onsdag 8 oktober 2008

det är soligt och så, men jag vet inte. har så jävla ont i huvet som vanligt. har inte sovit. låg och låtsades sova några timmar imorse tills det blev en för intressant diskussion som jag hade utmärkta svaret på. då satte jag mig upp och förklarade hur det låg till, och bluffen var avslöjad.

vem ringde inatt vid midnatt? vem är fånet som inte vet att man inte får ringa till mig såvida det inte är på liv och död? dolt nummer. figured. annars hade jag svarat och varit arg och hämndringt mitt i natten till honom. det kanske var lika bra att det ringde, jag hade kollat på en lugn film och just somnat. på bara 30 minuter hade min lärare, min dykledare och min gamla klasskompis hunnit dö i min dröm. det var nog lika bra att det ringde.
jag somnar om. under natten hann du dö erika.. du blev nertryckt under vattnet och sen instängd under en glasyta. jag satt fast i ett enormt fiskenät av metall och kom inte loss trots att jag till slut drog igång motorsågen och försökte ta mig loss.
det var lika bra att jag inte somnade igen sen.

det är så varmt. jag orkar inte göra någonting. mamma har haft städmani och skrikit och gapat om hur jag lägger kläderna. jag lägger kläderna hur fan jag vill, fatta det. lägg dig inte i, för fan. jag lägger dem som en jävla komposthög om jag vill. fatta det nu. så slipper du bli upprörd igen.
jag har så ont i huvet. det känns som det ska sprängas.
jag vill bada när jag kommer hem. jag har så fin bikini att jag nästan tänker ha den på jobbet bara för att kunna använda den, den är fin.

här är allt mycket finare när det är solnedgång. allt går så snabbt, så om man är ute så kan man hips vips försvinna in i det fina tysta mörkret, och allt som man har runt sig är de evigt tjatande fåglarna som finns i alla träd. ibis, en pest,. de vill ha bort den, men ibis är fin.
jag har itne ätit. jag klev upp 5, kl är 13, och jg har inte ätit. det är bra.
jag gör så ofta nu, det är bra. det känns bra. det känns lugnt, jag behöver inte stressa. det är bra. vattnet smakar klor, poolvatten. äckelvatten. jag dricker bara juice och coca cola och pepsi. 24 burkar för billigt. bra, mycket bra.
jag ska dricka en pepsi innan jag dör.

8 kommentarer:

Julia sa...

I think this is just your inner clock telling you that it is October and thus the regular Fall relaps into insanity has hit despite the fact that you are on the east coast during spring. It is confusing becuse of that I'm sure but if you imagine being surrounded by sweden instead perhaps its more understandable. So just shake that inner Swede by lying out in the bush eating veggimite sandwiches for a day or so and I'm sure you'll be alright.

Anonym sa...

vad har australien gjort med dig. nu tar du död på mig i sömnen...I don't like what I'm hearing. var jag tvungen att dö på ett så ångestladdat och brutalt sätt? ett nackskott hade varit en sak men att sakta drunkna under en glasskiva som en jäkla fisk i ett akvarie, on display...det är nåt fel på dig:P
jag tycker om din klädkompost, den bilden talar till mig :D

Anonym sa...

Shit va du håller på å dödar massa folk...

Undrar om det är pepsi-folket som sett till att det är så mycket klor i kranvattnet i resten av världen? Så att alla ska välja bottled water och pepsi istället för kranvatten. Blä.

Och btw, Lady Musgrave Island, nu vet jag exakt var du varit. Jag ska visa dig på kartan när du kommer hem. Mina kartor är fina, så up yours om du tycker jag ska slänga dem. :P

saknar dig. det var fint vid skolan idag... alla träden är helt gula och orangea, och nu ikväll när jag skulle gå hem och det var mörkt... allt var upplyst av ljusen, och allt var så... färgat! Jag antar att ljuset måste ha studsat på löven och tillbaka igen, eller nåt... värsta surrealistist var det iaf. Allt överallt var helt gult. Såg ganska wicked ut.

the colour of insanity sa...

I think it's my inner swede that tells me to hate the season, I agree. thinks that's why I keep hating the world even if I'm at the very ed of it.
I've tried vegemite, and I've tried it before.. just didn't remember that I tasted it in austria, since one of my work mates was addicted to it.
it's nto as easy to accept autumn and its beautiful colours when all I see is fucking summer and summer rain. and the simpsons.

the colour of insanity sa...

du gjorde mig typ nervös eller ngt. jag måste ha varit väldans anti igår, för jag hade ihjäl dig och max från klassen samt fler.. mordisk var jag, men det kan ha berott på att jag var aggressiv mot mina cpchefer. inkompetenta idioter med en underdrift av hjärnkapacitet. de gör mig så irriterad att jag nästan blir nervös över vad jag själv tar mig till.

the colour of insanity sa...

jag tycker inte dina kartor är fina så länge det påstås att jag varit på ett fakerev ist för ett riktigt rev p.g.a att mina s.k. guider var för lata för att visa mig det riktiga revet.

ja. hösten brukar vara sån. du vet, fin.

Anonym sa...

Du var inte på ett fejk-rev. Du var på ett jättestort riktigt rev.
Allt jag säger är att jag ska bara visa dig nåt intressant på kartan när du kommer hem :)

Var det mycket småfiskar? Några färggranna? Förutom de där stora som du berättat jagade er, alltså. Folk har ju sagt att det är lika mycket arter där som i regnskogen, så jag är lite nyfiken på hur det ser ut.

Btw, den där ön med det strandade skeppet som jag pratade om, det låg typ 20-30 minuter ifrån Lady Musgrave Island. Jag har kikat på lite bilder ifrån Lady också, så jag har en aning om hur det set ut... Ser öde ut ovanför ytan iaf. Öde men varmt och vackert.

the colour of insanity sa...

lady hade mkt fiskar. brukar vara rockor, vithajar och valar där (såg tyvärr inga), sköldpaddor, mängder med småfiskar, färglada och allt. regnbågsfärgade nyfikna grejer, småfiskar i mängder som knappt flyttade sig när man simmade igenom stimmen. det var som att traska runt i en tam regnskog under vatten.

anledningen till att det var så bra dykning vid musgrave är att det är en (den enda?) lagun runt revet där det alltså går lättare att dyka, det är inte det minsta strömt och därmed trivs många skumma grejer där. som en drakfisk.