måndag 6 oktober 2008

bunds, 1770, tomater & valar

jag har hittat massor med valar när vi var på whale watching. väldigt vackra, ovanligt lekfulla.. de hoppade upp ur vattnet och plaskade ner gång på gång. finns bilder och stuff sedan, inte just nu jag orkar inte.

spenderade sammanlagt ca 6 h i bil (typ?) idag. åktefrån strax utanför bundaberg tillbaka till brisbane, och på vägen stannade vi på en mkt ödsligt, enormt lång och fabulously vacker strand med enorma vågor och eventuella hajar (vi lever allihopa än, så no harm done).
var på utflyktsbåten igår, från The Town Of 1770 (tidigare namn: 1770, men folk blev förvirrade och trodde det var postnumret, så de var tvungna att specifiera det. andra staden som captain Cook klev ombord på). väldigt härligt, gjorde ett dyk ackompanjerat av lite folk och dykledare Jay. askalas var det,fina fiskar och sköldpaddor (tyvärr varken hajar eller valar, för lågt vatten), och när vi åkte in till hamn igen såg jag 3 stora rockor, dock var jag ju inte i vattnet med dem.
hade en asbra busschaufför till och från 1770, han berättade hur man plockar tomater i australien.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill vara en stor rocka i mitt nästa liv tror jag, and once again an example of awesomely naming places!

Anonym sa...

heey...! du skriver dagboksinlägg men orkar tydligen inte skriva nåt till mig? ack och ve, arma mig, världen är så orättvis... *cry* :'(

Oh! btw! Måste visa dig värsta roliga filmen som jag inte visste att jag hade. Du minns det där fotot när du ligger helt utslagen på min soffa? Jag hade inget minne av att jag filmade dig också, förrens nyss när jag hittade filen! Du mumlar massa skitroliga saker... =D

Anonym sa...

Filmen går typ så här:
p: va, vad var adressen sa du?
e: meeehh... det e... inte snällt det där du
p: *skratt* time to wake uuuuup
e: Mmmh. I'm up.
p: hehe, yeah right. *kittlar handen*
e: *smäll*
p: Aj! *kittlar handen igen*
e: *smäll*
p: Aj! *slutar kittla, och ger puss istället*
e: mmmmmhhhhhh.... *mumlar* jag har gjort sallader.
p: *skratt* Vad städade du senast?
e: Allt.
p: allt?
e: Jag har just gjort grillen. Den är klar.
p: så grillen är färdig?
e: Den är klar.
p: vad kommer härnäst?
e: *mumlar* marumme tummarna... nu-humma... på frukost... kan man beställa frukost just nu. Ehe-mmmm. Ba. Mmhmm. Ingen ting annat.
p: *skrattar*

Anonym sa...

oh nej, första saken jag sa var visst "var det inte rättvist, sa du?"

the colour of insanity sa...

rocker är astuffa,det är allt jag kan säga. är häftiga gejor det där, att det finnsså mkt överallt som jag itne trodde jag skulle få se. frågan är väl mest om det är spännande att vara en rocka ller ej.

the colour of insanity sa...

jag var så trött och lite förbannad, så om jag hade skrivit nt hade det itne blivit så roligt att läsa. så jag lät bli.

jag är så konstig när jag sover. fast jag tror jag vet ungefär vad jag måste ha drömt. jag säger ju det, jag bör få en jävla massa övertidsbetalt eftersom jag konstant drömmer om jobbet.