tisdag 11 november 2008

Heineken - probably the best Drive In in the world

inatt drömde jag en mardröm om jobbet igen.
det var en massa kö i DT'n, och då jobbar sig tjejen som står i kassan så grovt att jag får ett utbrott på henne och bara skriker. hon går iväg, och jag följer efdter henne och skriker åt henne att stanna för fan, för hon ska lyssna på mig när jag pratar.
sen går hon hem, jag tvingar henne med våld att stanna tills jag har skrikit att hon aldrig mer får komma tillbaka.
sen håller jag DT och kassa själv ett tag. en rusch, sen kommer några tjejer till och tar över kassa och DT. jag står i tvåan.. ska låsa dörrarna, för nu orkar vi inte ha öppet mer. jag kommer ihåg att det var ljust ute nu, men jag låser ändå och börjar stänga. säger åt kassan att vi är stängda.
tjejen i DT1an tar _ytterligare_ en beställning, och jag är fly förbannad över det, för nu har vi enormt långa holdar. massa folk överallt i köket.
sista beställningen är enorm, jag börjar plocka ihop den och tittar i värmeskåpet, där de just har lagt in en länga med Heineken-kartonger med Heinekenburgare. plockar ner dem tillsammans med pommesen. ger ut.
"We don't do Drive In's, but if we did we would be The Best!"
Heineken, probably the best beer in the world.

jag vill inte dit idag. jag vill sitta hemma och supas under bordet. däcka.
igår ringde jag polisen för att få iväg ett jävla fyllo. fylloas. suck.

1 kommentar:

Julia sa...

check it out, she's alive:D
although barely as it seems...

And since I always indulge in your recentment towards any kind of work place, whether they employ you or not, here's a refrain:
http://www.youtube.com/watch?v=n8gmeeUVpqY

and just cause I watched this for the third time now and it still made me lol:
http://www.youtube.com/watch?v=32pq2QycIEA