söndag 30 mars 2008

sparken & 7 nyanser av rott

ojojoj...

ibland ar saker allt bra markliga..
haromdagen, så sent som i torsdags (busiest day of the week here att kk), fick 3 bartendrar sparken. två av dem, bagge killar, blev uppsagda på morgonen eftersom de inte skulle behovas mer, då det nu ej ar hogsasong på ngt satt. den tredje, en tjej,fick kicken under arbetstid for att hon hade supit sig full på arbetstid. man får lov att dricka, eller snarare man ar _uppmanad_ att dricka, om man blir bjuden på en drink eller shot eller vad som helst, men man får sjalv inte ta initiativet och bestalla en drink till sig sjalv eller annu varre gora sig en egen drink.
bartendern hade gått ut i isbaren och blandat sig en drink till sig sjalv, och otur som fan,så hade bossen sett detta handa.. kontoret och balkongen ligger alldeles ovanfor isbaren..
dar rok en av de goaste tjejerna jag traffat har, hon ar hur trevlig som helst.

igår tankte jag gå ut och ha lite avskedskvall for vlad, han drar hem imorgon. tråkigt nog tog jag mig ett olglas och ett stycke vodkaflaska, hallde pa tills jag hade fyllt 3/4 av glaset, och hallde på lite red bull. allt fick inte plats, så varje gång jag hade druckit spadde jag ut drinken med antingen red bull eller annu mera vodka :D
resultatet blev en mkt glad och dackad flicka som somnade i the chefs's room. johan var hemma och hade samma plan som mig, och han var inte heller helt nykter efter en kvall då vi snackat en evighet. slutade med att jag narapå dackade med fotterna på huvudkudden i emil's (den andre kockens) sang. tack och lov for att j halvt bar halvt slapade mig tillbaka till mitt rum, for jag klarade verkligen inte att gå de 10 metrarna.
det har nog aldrig varit så kul att skåpsupa.

blev ingen utegång, jag forsokte verkligen men jag var packad som ett as. gick inte gick inte.

igår var jag tre timmar i backarna utan solkram.. smart drag. that night my face looked like it had been raped by a tomato. today it's a bit better, but yeah.. bought sunblock for today.
satt ute i solen hela dagen, har fått en vacker nyans på overkroppen. vi hade inga kunder forran 15.45, så personalen satt och solade gemensamt på balkongen. harligt varre. min chef sa åt mig att skita i att jobba idag eftersom jag borde ta ledigt, men jag var ju andå ute så jag oppnade shopen trots allt. jag sålde ett ciggpaket och 5 godisbars.
tallyho.

JAG HAR SKIDOR! jag har inga pjaxor fortfarande, men det kommer. åkte brada idag, och nu har jag antligen borjat få ordning på det.

idag fick jag jobberbjudande på casa montess.ori. stada, servera mnat, liknande.. vikarie for 2 veckors tid, borjar nasta vecka... GLOM det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du själv lyckas behålla jobbet iaf. Kanske blir promotad då? Till brickhållare? höhö puss

En gång, när jag precis hade fyllt 19 typ, så tänkte jag och Emil att det var värsta bra idén att dricka nästan ren vodka. Och massor. Tallyho. Jag tror jag känner igen det där med att behöva bli buren. Låt mig gissa: du kände ingen mening i att hålla ögonen öppna heller va? Det uppstår något mycket trevligt med svart mörker. Jag spydde framför mina föräldrar, och Emil sov i en buske nere på stan. Han var efterlyst av polisen hela natten.

Förresten, du har hittat Å på tangentbordet, men inte Ä och Ö? Är du retard?

hugz

Anonym sa...

hey, har du aldrig sett Coyote Ugly? accept the shot and flush it down with beer i.e spit it in an empty beer bottle

the colour of insanity sa...

I never flush it down, I like getting drunk at work :D