lördag 22 mars 2008

uppdatering

jag skrev allt ett langt inlagg for nagra dagar sen.. slutade med att datorn eller internet strejkar (svart att veta, ngt strejkar alltid) sa jag blev sa javla forbannad att jag bara stangde skiten. lite berodde det pa att hela inlagget handlade om hur javla forbannad jag var pa min chef som var ett as den dan;
jag skulle jobba shopen 15-18, och nar jag stangde den kom han och _sa at_ mig att ga till disken och hjalpa till. long story, drar allt noggrannare live is, ta for lang tid att skriva pa det har dyra internetstallet.

aaaanyways... alles gut, jag lever och mar bra. har lart mig nagra ord pa tyska, efersom det6 ar ratt manga urinvanare har som inte kan ett ord engelska sa jag maste lara mig lite. har borjat anvanda massa hemgjort teckensprak nar jag pratar med Tony, en av vakterna/utkastarna pa postkeller (basta dansstallet enligt mig), ochjag kanner de flesta garderobsvakterna och in/utkastarna (blev for ovrigt utkastad fran kandahar for att jag kaftade med en bartender. han har fatt sparken nu).
bro mitt i backen, pa kk ar livet underbart.
varje kvall gar jag ut nu, bara for att itne missa ngt. slidear ner fran kk till stan pa ca 5 min, ist fro att ga och slosa 25 min. min balans har forbattrats drastiskt!
see you guys very soon, jag tror jag slutar jobba vid 8de april, kommer troligtvis hem da. far se vad som hander. keep me updated about what's going on.

9 kommentarer:

deltagreeneyes sa...

det var inte lite snö det :P här hemma kan vädret inte bestämma vilken årstid som ska vara. det slås köldrekord hit och dit...och det är påsk wtf!
om du kommer hem då så kan vi dra ut den helgen och fira natalias 20årsdag och din hemkomst :D
den enda fras du behöver på tyska är ju : ich bin ein weinachtsbaum/kartoffel/stachelschwein :P

Anonym sa...

det är galet kallt, I froze my face off yesterday trying do inhale en falafel as fast as I could so I could get the sensaton in my hands back.

My mistake may lie in trying to eat street food whilst it being below zero in the first place.
But dammit, if the calendar says spring I'm acting like it!

Anonym sa...

Jag gillar hur du fick det att verka som att han fick sparken för han käftade med dig :D

Hah, jag inser nu att jag kanske kommer få värsta party-chicken på halsen när du kommer tillbaks. Men ska du ha roligt så är inte jag den som tänker bli ifrånsprungen!! Anse dig utmanad. =D

the colour of insanity sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
the colour of insanity sa...

det ar helt javla galet! det som nastan chockar mig mest ar det faktum att varken bussar eller tag blir ens 2 min sena (osterrikarna kor som javla idioter btw, enbart ett under att det ar sa fa olyckor..), de branner pa som fan uppfor alla isiga och snoiga, oskottade vagar. adorable!
det kan du ge dig pa att vi ska erika, det lar bvli ett javla party. maste bara bestamma ngnstans dar vi har forfest, jag har fatt en uppfattning om att det ar kasst att bara ga ut utan att dricka ngt innan, savida man inte har en scotty's bar i narheten (existerar motsvarande i gbg, flames). cheap boos. det kommer bli ett javla drag, jag har tappat allt vad skam heter nar det galler festande. bordsdans ar ngt du bor overvaga allvarligt.

the colour of insanity sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
the colour of insanity sa...

helt ratt installning julia, jag kor pa samma sak! var ute haromdagen i shorts och slips, ar det var ar det for fan det overallt aven om man ar i alperna! dock vet jag inte om maten var helt ratt, det passar eventuellt battre medd lite spetsad varm choklad:P

the colour of insanity sa...

hehehe, vet, jag ar ratt stolt over att jag tvistade det :P jag vet inte sakert exakt varfor han fick kicken, men det ar faktiskt inte helt omojligt att det var for att han kaftade med flera, for jag har sett hnom i manga heta diskussioner.

du, det ar partyparty som fan rent ut sagt. dock lite billigare att festa har, men det far val losa sig sen. sa fort jag har ett jobb gar det att ga ut normalt. soon soon ar jag tillbaka.

the colour of insanity sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.