lördag 20 september 2008

kl är 18 och det är 25 grader och solnedgång

  • ta passfoton till licens check
  • ordna diving medical check
  • boka kursen, samt betala check
  • förbereda mig mentalt check
  • köpa en snordyr, snygg (märkesväska) bikini check
  • lära mig surfa
  • få mitt namn på väggen av en restaurang för att ha ätit en extremt, oerhört kryddig hamburgare
  • gå på ngn konstig klubb där folk klätt sig skumt check (piratfest uppenbarligen)
  • dansa till diskolåtar ute check
  • dansa salsa på gatan
  • ta världens mest primitiva pop-bild på stan
  • göra 3 armhävningar framför operahuset i sydney fail (kom inte dit)
  • bada i en iskall pool check
  • klappa en känguru check
  • klappa en koala/gosa med en koala check
  • dissa en australiensare check
  • ha klänning/kjol minst 2 h varje dag fail
  • se jätteutsikt över brisbane check
  • supa mig redig i brisbane check
  • ta ett kort på den konstiga svarta, långbenta fågeln som jag vill ta med mig hem
  • hitta en orm check
  • göra 5 chin-ups i rad
  • kolla på och låtsas förstå en cricketmatch check
  • ligga på stranden,surfer's paradise check
  • gå en dag utan att få skavsår check
  • söka nytt jobb fail (postponed)
  • se en lysmask
  • ta dyklicens check
  • göra ett oberoende dyk vid Great Ocean Reef check
  • sjunga "That's the way it is" (Celine Dion) högt och tydligt i Chermside shopping mall

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var en lista jag tyckte om :D
Extremt kryddig hamburgare? Du vill ju inte ens äta maten som JAG kryddat! Hur ska detta gå?

Jag kan köpa en svart fågel till dig om du vill. Snälla akta dig för ormar. Cricket låter komplicerat. Surfa ska jag också göra. Kjolar och klänningar är fina. Surfers Paradise och SunShine Coast är kanske världens coolaste namn på platser.

Och snälla dyk inte helt ensam, nu medans du fortfarande är ny på det... :S

the colour of insanity sa...

jag kommer att dö av burgaren, är jag rädd. har hört att folk, som ändå är vana vid kryddor, sitter och gråter när de äter den. det ska bli spännande.
jag gillar just den här fina svarta fågeln, har kort på den men dock var det itne jag som tog det. ska se om jag kan lyckas få ett riktigt snyggt.
jag hittade en orm. den låg i gräset alldeles bredvid där jag sprang. jag gissade att den var giftig, tittade lite, och sprang vidare. (vg nämn ej för mor min, för då kommer jag få höra det varje gång jag ska springa).

jag ska dyka, men man dyker alltid i par, aldrig ensam. ska se om jag kan hitta en dykbuddy, annars _skaffar_ jag en dykbuddy om jag så ska betala denne för det.

Anonym sa...

Ändå jäkligt många som du checkat av. Du bör nog faktiskt kunna se listan som framgångsrikt avbetad ;)