fredag 26 september 2008

aussies arewierd

fan javla helvetes pissfagel!

var i poolen en dag da jag gjrode min dykkurs, och jag hade fatt medmig en mkt fin kycklingmacka inpackad i dubbla plastpasar och allt. la den langst ner (i min tygkasse) och knot ihop kassen. la skorna over. tro fanatt nar jag kommer upp har de javla fagelfan tagit den trots allt, bara lamnat en sonderhackade pase med en vattenflaska i.
sucks to be me.

har finns massa fina vagor, synd att jag inte kan surfa for det hade varit ultimata for dagen och gardagen. ska gora mina sista 2 dyk imorgon, sen satter jag mig i bilen och aker tillbaka till brisbane. blir det en kort svang till sydney, manne?

har, nar man gar runt och tittar i affarer gar det alltid runt trevliga skyltfonstriga, hejjande barnfamiljer, ungdomar med high five-glada hander alltid nara inom rackhall, och leende solbranda butiksexpediter konstant gaende pavag till jobbet. de ar alltid ALLTID pavag _till_ jobbet, aldrig andra hallet.
alla hojtar klicheer som "good morning", "how are ya mate" och "see ya later" varje gang de ser en oppning, och tro mig, de ar duktiga pa att klamma in dessa korta fraser allt som oftast!
det ar nastan laskigt.

alla ar solbranda och sportiga, konstant kroniskt glad, alla kan surfa och dyka och spela rugby. cricket ar deras drog (trots att inget hander i den javla sporten) och alla tillber havet pa morgonen.

australiensare ar skumma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man kanske helt enkelt BLIR sådär... glad... ?... om man bor i paradiset. De gör att alla som kommer dit på besök blir misstänksamma, och börjar undra ifall folk är seriemördare på natten bara för att kompensera.....

Det måste va ett läskigt ställe att vara på! Paradiset, fy fan! =D

Anonym sa...

Fågeln såg nog dig och tänkte Emilie, My Sworn Enemy!! and proceded to go at your kycklingmacka.
This means war!

the colour of insanity sa...

they should be happy I'm about 1 ½ h away from their residence, back in brisbane. otherwhise I'd kill them, pop up a shooting gun or just snap their neck. och I'd eat THEIR food, how about that huh?!

the colour of insanity sa...

alla är konstigt glada och jag tror inte på lycka i paradiset, jag tror på ett konstant och mkt intensivt xstasy/kokain/antidepressivt missbruk.. det är inte paradiset när folk svarar "awwh, sorry, but you've got the wrong number MATE" i telefonen när ngn ringer fel. det är mental! I strongly doubt their to their senses when theey keep making new friends just anywhere they go.