söndag 28 september 2008

hajar har fina ögon

imorgon när jt kommer hem från jobbet ska jag tävla med honom; vem är den snabbaste och uthålligaste springaren i hettan?
ca 30 grader, jag och hanna småtravade längst med gångbanan idag, inte mkt till jogg men härligt ändå. sen gick vi på stan och tittade där hanna & jt jobbar, samt var de var och pluggade. mkt härliga områden måste jag säga, mkt fascinerande hur de kan ha alla de områdena öppna som de har; för cricketmatcher (används en gång i veckan, extrema fotbollsliknande planer), långa springsträckor i och runt parker, olika övningsområden för pushups, pullups, situps, hopp & skutt, allt möjligt. när vi var vid sunshine reef fanns det utomhusgym med alla sorters effektiv equipment för olika sorters övningar, och bara det faktum plus att det var en åtminstone milslång beach, mjuk, finsandig strand, lagom värme.

när jag var vid sunshine beach, maroochydore, så tog jag även dyklicens. gjorde sista två dyken på lördan, igår, och lyckades. såg då igen en revhaj av ngt slag, vilka oftast är mkt timida och knappt rör på sig. den här tyckte det var underhållande med sällskap och simmade precis bakom en av dykarna en bra bit :)
första hajen som jag faktiskt tyckt var söt. han hade stora, fina ögon.
jag såg NEMO :D :D :D flera av dem, nemo och hans pappa i en anemone, och på ett annat ställe en jätterolig nästan blåsfisk och patrischhzcxs (fransmannen som höll på att utbilda sig till dykinstruktör) envisades med att klappa på den och fisken tyckte visst om det. sällskaplig jäkel.

nu är kl 18.30 och det är mörkt, så gott som, och nu ska jag se en film. så snipp snapp snut, så var sagan slut. tjo folket!

4 kommentarer:

Anonym sa...

how about we nickname you Sharkbait-oh-ah-ah! from now on, huh?

the colour of insanity sa...

I am way into it, mate! you call me Sharkbait-oh-ah-ah! anytime you want :D
btw, I'm already counting on how long it'll take before I can afford a few days' trip to your crib.

Anonym sa...

We'll start a charity fond if it takes too long:)

the colour of insanity sa...

and I'll simply quit my job to get the time off. easy :)