tisdag 16 september 2008

courses and surfer's paradise

jag letar febrilt efter en open water dive course för beginners just nu, jag hade in mind att ta dyklicens. gryning här, kl är 6. har varit uppe sen solen påbörjade uppåt vid 4, vaknade till den sista lilla biten av att calle ringde mig på mobilen (vilket är STRÄNGT förbjudet, gott folk, eftersom det kostar alla, framförallt mig, multum). tyckte det var lite komiskt. dock klickade jag honom och svarade snabbt i ett sms, så han ringde inte mer.
ska gå på mallet idag (och gå vilse igen) för att köpa joggingskor samt lite träningskläder. sen lär jag väl förälska mig i ngn slags skoaffär (har ju ett par st att välja mellan, en sisådär 20 olika) och en väskaffär. ska bli en mkt trevlig dag tror jag. kanske inleder karriären med ett litet dopp i den iskalla poolen här utanför, för att sedan shoppa och så springa i den extrema hettan, bara just för att känna att jag är i australien. jag skulle inte vilja påstå att folk tar siesta här, men farligt nära; siesta med ett lite mildare namn kanske.
var i Surfer's Paradise igår, en Otrolig kust! hette Gold Coast, vilket den mkt väl förtjänade: milslång strand, extrema vågor, världens högsta (ja, vad ni än påstår så är det fakta) lägenhetshus. folk stirrar nåt extremt, och givet så var det en bil som stannade och killarna i sliskade sig. komiskt i sammanhanget, faktiskt, när mor stod bredvid och fnissade hysteriskt. hon tycker det är utomordentligt roande att killar stannar med bilen och ska ragga.

nu måste jag gå. kan eventuellt ha tränat lite för hårt, för jag blöder kolossala amounts av näsblod helt oprovocerat. kanske ska ta det lugnt några timmar.

och jag ska se om jag ska lyssna på the matches, om det är möjligt. annars är jag med dem mentalt imorgon.

Inga kommentarer: