måndag 3 december 2007

han ville ha en big mac

vi lever i en mycket sjuk värld.
jag kom hem från österrike igår eftermiddags, vid 13-snåret. bussen rullade in på kruthusterminalen efter ett långt och lyckligt resande där vi till och med fick chansen, på bussen, att blicka tillbaka på vår fina resa. mer om den kommer jag skriva när jag har mer ork, just nu går jag på tomgång och håller på att dö på plats.

blev ringd igårkväll av donken, så jag gick upp och jobbade 11.15-19.30 idag. det märktes att min uppmärksamhet lackade efter 10 sömnlösa nätter; när en stor familj beställde så frågade jag som avslut vad damen bredvid mamman ville ha. HAN ville ha en big mac & co.
jag slant och tappade en cola över min arbetskompis' byxor. hon vart sur.
glömde ta betalt.
glömde att jag fick heta mitt riktiga namn, och presenterade mig som ngt annat.

all in all, en ganska händelselös dag. jag trivs.

4 kommentarer:

camilla. sa...

well well emelie. Jag var lika duktig på donken idag som du var. :-)
Hoppas du mår bra i alla fall!!

Kram Camilla

Elin sa...

hahahahaha. 'damen brevid'. Hhahah!

the colour of insanity sa...

tur att vi är skickliga på vårt jobb, camilla ;D jag kände att det inte var min bästa dag, men vad gör man? vill folket ha fetismat, då ska vi servera fetmat till folket!! :D

the colour of insanity sa...

ja, visst är det väl bra gjort elin? jag kände mig stolt. jag rodnade inte ens, jag bara skämdes i min tystnad ;P