tisdag 25 december 2007

God Jul

all I wanted for xmas was joy.
i år kom julen med ångest och skräck. jag kände en krypande rädsla precis innan jag öppnade vissa paket, och det visade sig vara en riktig känsla. en liten rädsla för vad julhälsningen skulle säga, och vem den skulle komma ifrån.
jag fick paket från en bit härifrån... när jag öppnade det kändes det som om ngn stoppade en kniv i magen på mig och vred om, det blev värre och värre ju längre jag kom i mitt pappersrivande. trots det, så öppnade jag hela paketet. jag läste julhälsningen som fick mig att önska att jag inte förstod svenska, och jag rev upp pappret. jag våndades över att vända på innehållet för att se vad det var på framsidan. en isande känsla gick igenom mig när jag såg, just för att jag just hade fått ngt som betydde mycket för mig på många sätt.
igårkväll, när jag gick för att sova, visste jag inte vart jag skulle ta vägen. jag fick panik när jag låg där och vände på mig samtidigt som jag drog täcket åt alla håll. jag hoppade ur sängen och gick och hämtade Bon Jovi - Keep The Faith och satte igång cd-spelaren. jag kom på mig själv med att stryka längst med det varma elementet med högerhanden. en varm, stabil, men ändå mjuk form. en liten, lugnande tröst.

det här var den mest obehagsfyllda julen jag kan minnas. hoppas att jag inte får en sån igen.
god jul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ouuuhhh actually scary... nightmare at christmas

the colour of insanity sa...

the whole concept of christmas was a nightmare to me, this year. that gift I got was like the drop that made the beaker float over.

Anonym sa...

so you pretty much had halloween for christmas

the colour of insanity sa...

that you can say, yes indeed. it was a hell of a nightmare, I almost expected some darn kids to turn up on my porch, saying trick or treat!