måndag 5 november 2007

mat gör mig illamående.

gårdagskvällen var en plåga. jag somnade sent sent och drömde massor, konstiga drömmar till höger och vänster.
åt ingenting igår. drack ingenting. allt gjorde mig illamående.
jag vaknade 4. somnade 6. vaknade 10, somnade 12. vaknade 13.17, höll på att försova mig till min första arbetsdag på donken. jag började 15.00.
jag åt ingen frukost, allt som hade med mat att göra fick mig att må illa. åkte till jobbet, mcdonalds. bara fettstanken fick mig att vilja vända om.
jag kom i tid, bytte om, fick en namnskylt med någon annans namn eftersom mitt inte fanns. fick en bunt böcker med överflödigt info om att jag ska le och vara trevlig, och att maten måste serveras utan snusk i köket. läste. skolades in i kassan, gjorde fel på fel på fel på fel på fel. lärde mig rutinerna någorlunda, missade massor av ggr och fick be handledarn om hjälp.
I fucked up.
han sa att jag var duktig för att vara nybörjare.
jag räknade min kassa och gick.

jag hade 1 kr för mkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow, seems like Micky D's gonna do you good...At least you know you're leaving soon

the colour of insanity sa...

ye I'm leaving soon, but I might be back sooner than I expect to, I sure hope I'll get the guide job in the alps, but probably (gonna assume the worst) I won't get it. then I'll be back making hamburgers again. or more exactly, _handing out_ hamburgers.