lördag 2 februari 2008

gamleport, väntrummet till helvetet

en alltför tidigt påbörjad utekväll löste sig rätt fint. åkte hem vid 3 ungefär, efter lite lätt vilt festande.

kl 23.nånting tröttnade vi på ett asdött dansgolv & trista människor, och tog beslutet att dra över till närmsta mcdonalds och äta en glas medan vi väntade på hålligånget.. naturligtvis, eftersom vi är sparsamma & kloka (= snåla) människor, tog vi inte ut våra jackor från garderoben eftersom det då hade kostat oss ytterligare 20 :- att hänga in dem igen. vi lämnade värmen och bakåtslicken på gamleport och begav oss i riktning nordstan. det blåste och regnade, så vi kutade glatt för allt vad vi var värda bort mot mickey dees.
i en genomskinlig topp, utan jacka och besinning, i mina älskade stövlar rusade jag, och när jag fått upp farten som bäst hör jag elin ropa till mig på min vänstra flank;

- DET KÄNNS SOM VI HAR GJORT NÅGOT OLAGLIGT.
- HÅLL KÄFTEN OCH SPRING, FÖR FAN!!

tack, allmänheten, för att ingen ringde polisen eller offrade sig själv för att glidtackla ngn av oss. jag hade inte uppskattat det på göteborgs blöta och hala kullerstensgator.

alla parter inblandade är hemma välbehållna och pigga (någorlunda) och överlevde en kaotisk kväll på GP. kan inte påstå att det var ngn wow över huvud taget över att vara på det stället, men för mig gör sällskapet hela kvällen.

[erika, jag vet mkt väl att jag skulle uppdaterat detta direkt jag kom hem, och det gjorde jag. tro mig. jag missade bara att publicera det :P ]

4 kommentarer:

Elin sa...

men snälla. det är inte olagligt att knarka. det är bara inneha knarket itself. no biggie.

the colour of insanity sa...

det beror helt och hållet på vad du gör när du knarkat. går du till jobbet är det olagligt, sitter du i ditt vardagsrum, så vafan kan snuten göra? men fortfarande gjorde vi inget olagligt. vi bara sprang.

Elin sa...

DU bara sprang.

the colour of insanity sa...

...och får jag fråga vad du själv pysslade med? sprang OCH drog en lina?