måndag 17 september 2007

you've got a call!

I got a call from a dude about a future job! are we excited or what?!

han bröt på något icke känt språk (jag gissar iran, irak) och pratade lugnt och sansat, och när vi väl kommit över starten på samtalet, där vi hela tiden pratade i mun på varandra, snubblade över ord och avbröt varandra, då gick det riktigt smidigt.
timanställd, eyh? jatack, det kan jag tänka mig. önskelön? vetefan, allt är bättre än min lön i somras. hårt arbete, stressigt och pressande? finally! jag har längtat efter detta!

- do tror att do klarar af stress o myckettt hårt arbete?
- ja, det vet jag med säkerhet att jag gör. mitt sommarjobb gick ut på att, dygnet runt, kunna hantera alla situationer som kunde uppstå och uppstod med och runt 14 ungdomar på läger. jag kan hantera stress, och jag har inget emot att ta i och jobba hårt.
- bra. du låter säkert!

tack, min vän, för att du väckte mig klockan 9.20. jag är säker på att du uppskattade min morgonröst under den muntliga jobbintervjun.

today I shall look for more jobs in donken och i allum. tacka gud bara jag slipper vero moda med sin hyperextremt kassa musiksmak!

stalker: jag kommer att ha kavaj på mig.
med vänlig hälsning, tyko

2 kommentarer:

Elin sa...

vad är det för jobb?

the colour of insanity sa...

det är ett caféjobb, kökspersonal. slitjobb, timanställning. men det är ett jobb..

det är ju ett jobb.