söndag 16 september 2007

en inte alldeles friktionsfri lördag.





mitt goda damsällskap på chalmersfesten.













- cood I sjust tri your 'at on my vriend? you'll ged it back zoon.
- sure thing, go ahead.

- ah, perfect! veeery buuutifull! naow, I need to take a
pic-tuure.

- you zhoulden't 'ave thi 'at on, you look verrry mudch buuutifull widhout.
- then let's put it back on as fast as possible, so no one sees it.
- but whyyy? lizten to me.. you look sooo mudch mor buuutifull when you don' 'ave it!
- because.
- nooo... whyy?
- because I wanna look ugly. (so guys like you stay away)
- butt... I need you to take it off! mor buuutifull widhout!
- it stays on. end of story.
- do you 'ave girrl-/boi-vriend?
- yes, indeed I do. s/he is working tonight, so s/he couldn't join though.
- are you a 'undred per-cent zure? z/he your girrl-/boi-vriend?
- yes I am. I trust her/him, and s/he trusts me. (få se.. vem diskuterar vi nu, sa vi? I just improvised this person.)
- mnoo. you don' 'ave girrl-/boi-vriend. not toniet.
- I'll go find my friends by the closet now. get lost.

- noo, take it off!
- if you fuckin touch my hat ever again I swear to god..!
...now get LOST.


stupid french people. bara accenten gav mig rysningar.



den ytterst lilla wannabe-storstad-kommunen partille har lyckats med ännu ett misslyckande. invigningen av partilles nya kulturhus, kulturum, ägde rum igår i en inte helt ickepåkostad byggnad. halva porthällaskolan har rivits och byggts om från grunden till fördel för kulturum, och när jag dök upp på platsen såg jag för första gången monstret: en hög, vit byggnad i modern stil, dekorerad med diverse färgglada pinnstatyer, som skulle föreställa konst, på taket, hade smällts upp istället för vår kära gamla musikskola, tidigare helt konstruerad i fantasilöst, äckelgulfärgat tegel.

jag bad en stilla bön för att kommunen nu skulle ha gjort slut på alla pengar så att liknande skapelser inte spriddes ut strövis över hela partille.


när jag äntligen kom in, efter att ha fått erfara hur effektivt de nya, säkra automatiska skjutdörrarna fungerar i att släppa ut folk inifrån men inte släppa in folk, såg jag återigen modern konst i form av små sittpallar som närmast kan liknas vid enorma plastplagiat av mjölktänder, och även en större variant av dessa där det till och med fanns möjlighet att krypa in och sätta sig.

jag tackar min gode vän gitarristen, saxofonisten och klarinettisten för en utmärkt spelning; trots dåligt med publik och starka lampor gjorde ni succé i biblioteket!


trevligt var det även på kvällen inne i ungdomens hus med Seven AM med flera. dock beklagar jag den dåligt frambringade publiken, vilken bestod av 3 entusiastiska föräldrar och drygt 5 kompisar, till bandmedlemmarna, klädda i tajta jeans, hängslen och en smått vild frisyr.



kvällen avslutades vilt, då en mycket nära vän till mig ringde mig, i all min desperation, och sa att hon hade fixat inträdesbiljett till nollfinalen på chalmers för mig. givetvis slängde jag mig på bussen in, och möttes av en lång och full (på alla sätt) kö, fylld av allsångsskapande nybakade chalmersnollor. jag kände mig aningen missplacerad, men sällade mig glatt till skrålet och fick snart sällskap av min vän och även hennes vän från skolan.


4 dansgolv, ett helt gäng barer & lyckliga ungdomar. det är allt jag kräver.
men jag hatar pripps öl, och jag dricker inte lakritsshots. jag är en vekling, en mes, och jag håller mig till jordgubbsshotsen.


4.27 kom jag innanför dörren hemma och sov vackert 8 timmar. vid uppvaknandet var jag fortfarande vinglig efter gårdagen.


nästa helg är det dags att fira Hennes födelsedag. prince, då ska du dansa på baren för henne.

på återseende

tyko

Inga kommentarer: