torsdag 1 maj 2008

jobb och rest. Faro (den sög, men maten var god)

mina vänner, jag har sagt det förut och jag säger det igen;

man ska ALDRIG någonsin anstränga sig för att skaffa ett jobb.

jag gick i allum och shoppade tills en person från casa montessori ringde upp mig och frågade om jag ville ha lite jobb.
-----------------------------------------------------------------------------------------
det här var ett tag sen. jag har alltså hunnit jobba som bambatant (för er som inte vet, så är det alltså mattant, a.k.a. skolmatsalspersonal) _en hel dag_. jag gjorde så gott som ingenting, soladem ig på arbetstid och pratade med små barn litegrann, och fick 98 kr/h för det. helt ok.
dock var det visst bara en dag.
-----------------------------------------------------------------------------------------
igår var det valborg, högtiden som innebär Årsmiddan.
min familj och familjen Jansson äter alltid valborgsmiddag, oftast på en alltför dyr och pretentiös restaurang. så var fallet även igår, dock med det undantaget att de lät oss vänta upp till 2 timmar innan sista tallriken stod på bordet, allt kom i olika omgångar, hälften hade fått sina tallrikar när första personen var klar, notan var omkastad och felaktig...

jag rekommenderar alltså _inte_ restaurang Faro i göteborg.
de suger.

jag söp halvt om halvt e under bordet, tror jag bestämt :P e, hur mår du idag?
p var inte så glad över att gå till jobbet kl 13 idag.
jag är visst den enda som var lyckligt full igår.

(här kommer hemligheten: en alldeles för stark drink hemmablandad innan vi åkte till cortégen som vi aldrig hann se, en cider till middag, sen så många cider att jag inte höll räkningen, plus att jag snyltade till mig några såna påväg från toan till dansgolvet, så jag fick försprång mot e och p. två shottar med dem, och sen en extrashot med två fullkomligt obekanta människor som jag hittade i en bar påväg till dansgolvet. det är såhär man skapar en lyckad kväll; håll för allt i världen inte räkningen!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

INTERVENTION!

deltagreeneyes sa...

jag mådde faktiskt inte så shitty dagen efter, tro det eller ej :P
men vi hade kul!

Anonym sa...

När em är lite apatisk så brukar jag locka med en shot eller två när jobbet är klart, varpå hon alltid skiner upp som en sol och är jätteglad och börjar jobba jättehårt.

Är jag måhända en del av problemet? :S
hahaha

the colour of insanity sa...

undrar om erika kanske hade rätt när hon nämnde ngt om att du har dåligt inflytande; hon dricker alltid för mkt när du är i närheten sigge :P

INTERVENTION RETURNS!