söndag 6 januari 2008

long time no see. har saknat det här, har saknat dig. att skriva om många onödiga saker som ingen ändå orkar läsa, bara få skriva och skriva.
satt i soffan ikväll, somnade om och om igen, och helt plötsligt hade 3 timmar försvunnit. satte mig vid datorn, gick ner i köket för att hämta några vindruvor, och när jag kom upp till datorn igen hade ca 55 minuter försvunnit, och jag har ingen som helst aning om hur det kunde gå till.
jag har inte koll på saker som jag brukade.
jag har ont i kroppen. smällen tog ordentligare än jag trodde, trodde allt skulle släppa efter en dag. kan fortfarande inte stödja helt eller böja på höger ben. huvudet.. allt snurrar, och så fort jag anstränger mig börjar det dunka. hämtade hem cykeln idag, och till min besvikelse så var det ingen som hade stulit den. den var inte ens isärplockad.
det är så skönt att springa. det är en befrielse, och jag kunde inte ens minnas att det kändes så bra. det gjorde så ont så ögonen tårades ibland, men det spelar ingen roll.. jag mår så bra av det att jag skulle offra mkt för att få springa jämt.. tänkte på i somras när jag hela tiden var ute och sprang i skogen, ensam, och när jag nästan sprang in i älgen för att jag intve såg mig för. eller den gången det blev helt nattsvart ute och spöregnade och det börjae blixtra när jag var som längst bort, ut i skogen. inga hus på 4 km's avstånd.. det var så härligt, springa för livet på sandsträckan i spöregn, mitt enda sällskap var min ipod..
jag kom på hur härligt det var i somras, även om det regnade mest hela tiden. veckorna då jag stannade i sträck på stallet, skötte sovande och tränande själv, då jag blev lämnad ifred precis så mkt som jag vill. snorungar rännandes efter mig, såna som faktiskt såg upp till mig och som gilalde mig. frågade om allt..
jag skulle ge så mkt för att få vara tillbaka där igen, samma procedur om och om igen; gå upp 5.30, äta ett äpple, springa, fodra, duka, väcka ungarna, servera frukost, plocka undan, hämta hästar, borsta, städa stallet, sadla, duka, hästar ut, hämta mat, äta, duka av, sköta kiosken, åka och bada/prata med sebbe, fritid alltså sova eller spela gitarr samt fodra, mellanmål, duka undan, hästar in, genomgång, borsta sadla hålla lektion, duka, hästar ut, hämta mat, äta, städa undan med hjälp av sibban, sköta kiosken, leka med ungarna.. där var klockan runt 21.. sen träna, ut och springa i skogen, min favoritsträcka var att springa till sandbanan och springa allt jag hade, bara lägga benen på ryggen och kuta.. så härligt.
jag behöver det.
ofta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

blogging is just spelled checked insanity, atleast for me. Tänkte deleta allt idag men jag ändrade mig, for some reason it's worth something. fast det är bara skräp änndå

Anonym sa...

vackert.