fredag 18 januari 2008

beat 'em, jordan

HA! känn dig ägd, YOU RED HEAD BITCH OF MCDONALDS!
jag hann före, ett par dagar före. tydligen skulle vi ha "utvecklingssamtal" ngn gång nästa vecka, och jag skulle inte bli skiftledare enligt planeringen; jag skulel skippat det steget och hoppat på arbetsledarutbildningen direkt.
these things suck.

jag satt där med B och C, på kontoret, och hade ångest över att behöva prata om eländet. hade varit så mkt lättare att bara säga upp sig och skita i konsekvenserna, dock hade det inneburit precis det jag just skrev, att jag hade sagt upp mig. utan jobb blir livet svårt, det vet jag mkt väl. jag var lite låg i höstas när jag inte hade ngt att göra, speciellt den perioden då jag inte visste om jag skulle få ngt jobb eller ej.
jag vill helst inte hamna där igen, inte just nu.
jag pallar inte saker på samma sätt som jag brukar just nu. jag håller på att repa mig, men det kommer mkt successivt.

jag har alltid hatat utvecklingssamtal. visste du förresten att jag nog alltid fått klagomål, och då menar jag riktiga sådana, på varje samtal? jag har haft ig-varningar sen redan innan jag började få betyg i skolan. jag har haft snack om att jag har varit lite smått aggressiv vid vissa tillfällen, och vi har diskuterat många ggr om det är fel på mig för att jag ofta väljer att vara själv.
detta gjorde mig lite mer nervös än idag, och jag ville helst resa på mig och springa därifrån, ut i kassalinjen, upp på kassadisken, vrålandes texten till something corporate's - if you see Jordan, fast med mcdonalds ist för Jordan (tack jullan, det där har gett mig många äkta leenden på jobbet, varje gång jag deppar ihop tänker jag på det där).

and you tell me that it's over, but I can't stand here in a patch of four leaved clover
and you're restless, and I'm naked
you've got to get out, you can't stand to see me shaking

and then you bring home, 'cause we both know what it's like to be alone

4 kommentarer:

Nina sa...

åh, KONSTANTINE! världens finaste lovesong, alla kategorier.

Anonym sa...

"let them sing my thoughts back at me"
I'm totally gonna make a movie some day, a super bad/juno/napoleon dynamite thing. Only more musical.

It's not hard to dream, you'll always be, my Konstantine.

(här kommer vardens längt intro till vad jag gjorde igår)
and, sort of speaking of SoCo, cause the guy is in Jack's mannequin too, and in their "miss delaney" he sings "and now I'm going part time with a film projectionist" yeah, any who, jag maila haga bion om att få bli film maskinist, klippa ihop filmen och sköta projektorn, jag har inte hört från dom änn men det skulle vara super fräckt att kunna säga att man kan det!

the colour of insanity sa...

konstantine är tröstande varje gång jag hör den, den blir nog aldrig uttjatad. en av de få låtarna som jag på allvar tycker om.

the colour of insanity sa...

jag tycker du är en mkt ambitiös människa, julia. det är helt rätta takter, jaga hagabion tills de anställer dig för filmklippning :D sen kommer jag och ser filmerna du klippt ihop :D