tisdag 10 juni 2008

att konsultera före namngivande av barn & psykiskt självmord

E:
år 2000-nånting var det inte en enda person i sverige som fick namnet göran...
bambi:
undrar varför..
E:
det förblir ett olöst mysterium
bambi:
han hade gjort så dåligt intryck på svenska folket att ingen ville ge sin unge den skammen att på ngt sätt kunna kopplas till den tidseran då han hade ngn som helst koppling till svenska styret
bambi:
är min teori.
E:
kan vara....jag bryr mig inte så mycket om jag ska vara ärlig...fast jag har iofs aldrig tyckt att göran var ett särskilt vackert namn
bambi:
nej, det är inte särskilt varken spännande, manligt, charmigt, vackert, trevligt att säga eller ens roligt att säga. ingen höjdare.
bambi:
men jag tycker dessutom göran persson är ful och fet.
bambi:
och jag skulle själv aldrig vilja ha en ful och fet unge. jag tror att de flesta tänker som jag.
E:
jo, men det är han ju...ingen tvekan om saken...och väldigt långrandig
E:
adolf å andra sidan är ju ett väldigt vackert namn :P
bambi:
det med. talförmågan (eller icke-förmågan) kommer väl med namnet.
bambi:
ja, det ligger bra på tungan!

--------------------------------------------------------------------
jag är anställd snart på mcd.

1 kommentar:

Anonym sa...

I think we need new fantasies and songs for when you get enough grease in your head and loose it by the cash register:)